Bor: A magyar borfogyasztás az utóbbi években 1. rész

Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1750 fő
  • Képek - 644 db
  • Videók - 125 db
  • Blogbejegyzések - 336 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 686 db

Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1750 fő
  • Képek - 644 db
  • Videók - 125 db
  • Blogbejegyzések - 336 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 686 db

Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1750 fő
  • Képek - 644 db
  • Videók - 125 db
  • Blogbejegyzések - 336 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 686 db

Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1750 fő
  • Képek - 644 db
  • Videók - 125 db
  • Blogbejegyzések - 336 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 686 db

Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.huAhogy közeledik az év vége, több piackutató cég is közzéteszi statisztikáit különféle fogyasztási szokásainkkal kapcsolatban – lássuk, mi a helyzet a borral.

 

Először is, nézzük meg, ki és mennyit iszik Magyarországon. A 18 év feletti korosztály majdnem fele fogyaszt bort, az ötöde heti rendszerességgel. Az alkalmankénti borfogyasztók számában az életkor nem mutat komolyabb különbséget, a rendszeres borfogyasztók száma viszont az életkor emelkedésével arányosan nő.

 

A bor egyszerre társasági és otthoni ital, a legtöbbet vendégségben fogyasztjuk (39,1 %). Közvetlenül utána otthon borozunk a leginkább (34,6 %, de a kettő biztos összefügg, hiszen ha magunkhoz hívunk vendégeket, az mindkettőbe beleszámíthat). Érezhetően szerves része a gasztronómiának a bor, hiszen privát szférán kívül étteremben fogyasztjuk a legtöbbet, ami több, mint amit italmérésekben, kocsmában iszunk. Ez jó jel is lehetne, arra utalva, hogy egyre inkább teret nyer a kulturált borfogyasztás (ebben van is igazság, egyre jobban érezhető a bornak, mint étkezések kísérőjének fontos szerepe), de sajnos inkább arról van szó, hogy a bor, a fröccs még mindig nem képes komolyabb mennyiségben fogyasztókat rabolni a sörtől.

 

 

network.hu

 

 

 

Általánosságban véve fehérbort vásárolunk többet, ez persze beszerzési helyenként változó; míg a szupermarketekben az összes vásárlás majdnem háromnegyede fehér (ahogyan a hazai fehér- és vörösborkészítésünk aránya is hasonló), az éttermekben már más a helyzet, ha nem is sokkal, de több mint a fele a rendeléseknek vörösbor. A válság rányomta bélyegét a hazai borfogyasztásra is: bár fogyasztunk, és mennyiségben nem is, de minőségben érezhető a visszaesés. A fogyasztók érezhetően visszaléptek egy szintet, jellemzően egy kategóriával lejjebb vásárolnak az eddig megszokottól. Különösen a prémium kategóriában jellemző a visszaesés, nemcsak a boltokban, hanem a vendéglátásban is. Sorra elmaradnak a céges rendezvények, kisebb értékűek a céges ajándékok, idegenforgalmunk is kevesebb lett. Az is tipikus, hogy árérzékenyebb, valamint szofisztikáltabb lett az a réteg, aki ezeket a borokat megengedheti magának, könnyebben megtalálják és beszerzik a hasonló minőségű, de olcsóbb tételeket.

 

Címkék: bor borfogyasztás borkultúra fröccs magyarország

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu