Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BOR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kovács Bálint
BOR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Másrészt viszont jönnek fel az áruházláncok saját márkás termékei, és nem feltétlenül csak a gazdaságosak. Úgy tűnik jó üzletpolitika korrekt minőséget adni korrekt áron. Ezek a tételek húzzák egyébként a leginkább fel a külföldi borok fogyasztását, amik azért összességükben még mindig nem érik el az 5 %-át sem a hazai fogyasztásnak (bár arányuk folyamatosan emelkedik). Térnyerésükben az is közrejátszik, hogy a magyar fogyasztó továbbra sem túl tájékozott a borokat illetően, és ugyanúgy kezeli, mint a sört, vagy a mosóport: ha megismert és megkedvelt egy márkát, nem szívesen próbálkozik mással.
Az elmúlt 5 évben emelkedett az édes vörösborok fogyasztásának aránya, aminek az igényes borfogyasztó nem feltétlenül örül, de a jó hír, hogy leginkább csak a magyar félédes vörösök rovására változott az arány. Itt szintén jellemző a külföldi borok előretörése. Jó hír, hogy folyamatosan jön fel a rozé, a minőségi borfogyasztás egyik „kapubora”.
A bag-in-box, illetve tetrapak csomagolású borok nem akaródznak sikeresek lenni, úgy tűnik a magyar fogyasztók tartanak még ezektől a csomagolási formáktól, és a vendéglátóipar is ódzkodik, holott részükre sok esetben előnyösebb lenne, mint az üveg vagy PET palackok. A műanyag dugót és a csavarzárat viszont mintha már nem tartanánk ördögtől valónak, köszönhetően szintén a – jórészt külföldi – saját márkás boroknak, mivel a saját bőrünkön (vagy szánkon) tapasztaljuk meg, hogy az így lezárt borok is lehetnek jó minőségűek.
Az írás a Nielsen, a GfK Hungária és a United Brands nyilvánosságra hozott adatai alapján készült.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A magyar borfogyasztás az utóbbi években 1. rész
Fröccsfajták - jó tudni :)
Célkeresztben a Cserszegi fűszeres
Egy jó fröccs